tisdag 26 oktober 2010

Kanske inte direkt någon "lyxhustru" längre...

Sitter och funderar vad jag ska skriva om i mitt första blogginlägg... har ätit upp alla salta fiskar från IKEA under tiden.  Att städning av badrummen stod på schemat känns inte direkt så glammigt :s - men nu är det gjort, så nu kan jag pricka av det!  Livet som en hemmamamma - visst är det underbart!  Kommer ihåg tiden innan barn när mina vänner i Sverige kallade mig för lyxhustru för att jag "bara kunde vara hemma" och "gå på lite auditions här och där".  (Jag jobbade som sportmodell på den tiden.)  Men nu var det länge sen jag hörde såna kommentarer när jag kommer flygandes med tre ungar i släptåg!  Kan ändå aldrig tänka mig mitt liv på något annat sätt än med mina tre underverk!  Jag älskar dem aldeles extra just nu eftersom de alla är på respektive skolor... :)  Dottern går i första klass och pojkarna följde med min väninna till Svenska Skolan.  Vi turas om att ta barnen varannan vecka så att vi kan få lite tid för oss själva också.  Det är såna smarta lösningar man får ha ibland när inga släktingar finns i närheten.
Näe, kanske jag inte är någon "lyxhustru" längre, men för mig känns det i alla fall lyxigt att kunna vara hemma och lägga en trygg grund för barnen innan de ska ut i denna tokiga värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar