torsdag 31 januari 2013

Jag behöver sponsorer!

Ojojoj - min första Beach Body 2013 träning gick väl sådär...
Jag har alltid imponerats av alla som fortfarande är ute och springer i minusgrader och snötäckta gator.  Så idag tänkte jag slå slag i saken och ge mig ut på min första vinterlöparrunda!  :)  Jag tog på mig långkalsonger under löparbyxorna och tre tröjor under en vindjacka.  Väl redo insåg jag att jag i flytten har missat att packa med några springskor till huset!  Inget är omöjligt tänkte jag - tog ett par extra skidsockar och snörade på mig makens 42:or!  Haha - ja, det är ju tur man inte är fåfäng.

Jag lärde mig snabbt att man nog ska vara lite mer förberedd för att springa under vinterförhållanden.  Folk som jag mötte har ju riktiga utrustningar -  coola vinter-spring-kläder och löparskor för snö eller speciella broddar till löparskorna.  Själv kände jag mig som Bambi på hal is med mina 3 nummer för stora skor!  Jag tror jag behöver sponsorer till min Beach Body 2013 utmaning!  ;)

Jag tog mig i alla fall drygt 5 km och lärde mig även att det kan vara fördelaktigt att värma upp musklerna inne i huset litegrann innan man ger sig ut i kylan, för jag kände av mitt IT-band (utsida lår) på en gång.  Det kan ju i och för sig också ha att göra med det hala underlaget och att jag inte har sprungit på så länge.  Nu har jag i alla fall masserat loss de tighta musklerna med min favorit-hård-skum-rulle och får förbereda mig lite bättre nästa gång.

1 kommentar: