torsdag 14 april 2011

Egentid blev till Tvåsamhet...

Idag var det alltså onsdag, vilket normalt betyder egentid för mig!!!
Jag var riktigt motiverad att springa i morse och gjorde mig snabbt redo efter jag hade släppt av barnen på skolan och Ollie med min väninna.  Danny hade tänkt att gå till gymmet, men bestämde sig istället för att hänga på mig.  Kul att få lite sällskap tänkte jag, men först måste han bara svara på några email... och gå på toa... och hämta bilen från verkstan... och gå på toa... : /  Motivationen började sina och klockslaget när jag skulle hämta upp Ollie närmade sig snabbt...
Bild lånad av: http://vi.sualize.us

Jaja, till slut tog vi oss iväg i alla fall och det var riktigt skönt.  Så fort vi började springa så kom energin tillbaks.  Vi sprang 8.5 km ner till stranden, längs boardwalken och tillbaks och hade nog med tid att vi mötte Oliver i parken med sin lekkamrat.  Det var roligt att ha någon att springa med, men jag tror inte jag andas rätt när jag försöker springa och prata samtidigt, så jag fick kramp i höger sida - precis som jag fick när jag sprang halvmaran med Ronny!  Antingen är det att jag inte andas djupt nog eller så pushar jag mig hårdare för att både Danny och Ronny är snabbare än jag...  Jag får se om det om det gör någon skillnad när jag springer själv nästa gång och får komma in i min egen andning...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar