torsdag 22 november 2012

Airports are for my Mother and I...

I've been told that it may hit me at the strangest times...
Well I guess, come to think of it, I should have known...  Having lived abroad for 18 years, airports are such an emotional place for me anyway.  It's either the happiness of meeting someone or the sadness of parting ways.

On Tuesday we drove up to the airport to pick up Danny's parents that are coming to visit and help us out for 10 days.  Eagerly waiting, standing by the door I saw a middle aged mother moving her way up to the revolving doors and her daughter, coming in from the tarmac, sinking in in her mother's arms... hugging... just a little longer than everyone else...
That should be me!!!  Airports are for my Mother and I to stand at... holding each other... breathing deep until our hearts synchronize...  And the plan was for that to happen so many more times...


Today I'm going out to the church to help decorate the tables where we will be having a lunch after the funeral tomorrow.  It will be all good, I know... I just have to get through tomorrow.

4 kommentarer:

  1. Monica finns i mina tankar imorgon, liksom er alla.
    Vill dela med mig av en fin dikt som Monica läste upp på min mormor Karis begravning 1992.

    Det är så gott att ila då arbetsdag är slut.
    Till hemmet för att vila och riktigt andas ut.
    Det är så gott att mötas utav det klara ljus
    som lysa genom mörkret ifrån vårt fadershus.

    Det är så tryggt att veta att dörren öppen står.
    Att för det trötta barnet ett fadershjärta slår.
    Det är så tryggt att veta det verk vi ej förmått
    Det har vår broder fullgjort så vi kan sova gott.

    Det blir så skönt att vakna då morgon åter gryr.
    Då intet vi skall sakna då alla skuggor flyr.
    Det blir så skönt att känna att intet ont oss når.
    Där inga tårar bränna ty läkt är alla sår.

    Den var så vacker, den dikten, och det måste ju även Monica tyckt. Därför kändes det bra att dela den med dig inför imorgon.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å Susanne!!!!!
      Jag visste att hon hade en dikt som hon tyckte så mycket om och läste vid några begravningar, men jag hade ingen aning om vilken det var...
      TACK, TACK, TACK - nu vet jag. <3
      Kram!

      Radera
  2. jag ska tänka extra mycket på dig imorgon. kram från mig

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig och er idag!
    KRam Tina

    SvaraRadera