lördag 15 februari 2014

Gluten å kolhydrater... hur var det nu???

Ojoj - den där middagsplaneringen blev visst helt spolierad de sista dagarna!  Igår hade Skyler en gymnastiktävling och jag var med som tränare.  Middagen blev den för Skyler traditionsenliga gympatävlingsmaten - hemmagjord pastasallad - som fördelaktigt ätes ur en återanvänd glassförpackning!  :)  Som svenskar så vet vi ju att man kan ha näst intill allt i sin pastasallad, men för de amerikanare som kanske läser det här och förknippar pastasallad med pastaskruvar indränkta i  italiensk dressing så kommer gårdagens version här...

Ekologisk fullkornspasta
Älgkorvschorizo
Avokado
Blå vindruvor
Fetaost
Minimajs
Gurka
Paprika
Dressing gjord på grekyogurt och citronpesto.

Dagens middag blev nog snäppet värre!  ... eller bättre - beroende på vem du frågar...

Då vi åker till stugan har vi nästan inget val.  Då är standardmiddagen första kvällen ALLTID snabbmat från Hackås Drive In.  De har inte bara den bästa kebabrullen, men ägaren är så genuint trevlig att det är en sån business som man bara vill stötta!  Både jag och Danny har nog lite extra empati för människor som har invandrat till ett land och skapat sig ett liv och ger tillbaka till sin omgivning.  Fantastiska, kreativa, uthålliga människor - det är inte alltid så lätt som vi tror i Sverige...  Och då har VI haft fördelen att jag och barnen är svenska medborgare och pratar flytande svenska!
Kom ihåg det om ni kör på 45:an förbi Hackås och känner lite sug i magen!  ;)

För min del har jag ett par middagar som jag kan föra över till nästa veckas middagsplanering istället!  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar