måndag 10 februari 2014

Här är jag - mitt i livet...

Mer och mer har jag insett på senaste tiden att jag faktiskt saknar mitt bloggande!  Vilket är lite komiskt, då jag alltid varit världens värsta dagboksskrivare.  Jag började alltid jättebra i ett par dagar och sedan gick det någon vecka och resten av mina dagboksinlägg blev liksom återberättelser om vad som har hänt de senaste veckorna och hur jag lovade att NU skulle jag vara bättre på att skriva och sen är det bara tomma sidor i resten av dagboken...  Jag gjorde det här några gånger - började på nya dagböcker, så att det inte skulle synas att jag försökt förrut...  Några veckor... tomma sidor...

Jag övervägde faktiskt att starta en helt ny blogg.  Nu då vi faktiskt bor i Sverige och titeln "Mitt liv som utlandssvensk" inte riktigt passade.  Istället valde jag att byta namn på bloggen, men behålla allt som är skrivet.  Det här är ju mitt liv.  Bloggen har hjälpt mig igenom så mycket - både glädje och sorg att det skulle kännas konstigt för mig att börja på en ny blogg utan någon bakgrund.  Det nya namnet kommer från mycket...  här är jag - mitt i livet...  jag finns, jag överlever mitt i allt kaos...  en hyllning till livet och hur all sorts energi sitter ihop...  jag finns och behöver få min röst hörd ibland...

... Och således är jag nu tillbaka i bloggvärlden!  Fast jag tänker inte lova visst många inlägg per vecka. Det blir vad det blir och jag hoppas att ni hänger med!  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar