lördag 15 februari 2014

Stugmys!

Så var vi äntligen tillbaka till min favoritplats på jorden - vår underbara lilla stuga. Det är alldeles för länge sedan vi var här, men allt är precis som vanligt.  

Jag älskar att komma hit!  Det är så påtagligt hur lugnet sprider sig över hela familjen.  Till och med djuren slappnar av på ett annat sätt.   Barnen leker och samarbetar med varandra. Danny njuter av sin färskbryggda kopp kaffe, som är det första han greppar när han kommer hit. Jag vet att min mamma ser ner på honom och ler - så mycket narr som han gjorde av henne och denna högljudda, megastora kaffemaskin!  Elden i öppna spisen som jag har jobbat på börjar äntligen sprida sin värme i resten av stugan. Jag mår så bra - det är som om jag är omringad av trygghet och kärlek. Mamma är så närvarande - här i hennes "plats på jorden".

1 kommentar:

  1. Så underbart! Kan riktigt känna och dofta myset. En oas i livet och själen av Monika tvivlar jag inte på finns närvarande i allra högsta grad. Hoppas kunna skapa något liknande i min egna stuga så småningom. KRAM på er

    SvaraRadera