fredag 10 december 2010

Six plus six equals twe- twe- twe- twelve!!!

Med risk för att vara väldigt tjatig, men.... jag älskar Skype!  Mamma fick en tårta gjord i sitt bageri medan jag vek tvätt - och så hinner vi med att umgås på ett vardagligt sätt! :)

Annars spenderade jag morgonen med Skyler med att "matte-rappa".  De testas varje dag på skolan med något som heter Rocket Math.  De ska lösa så många ekvationer som möjligt på 1 minut.  Skylers mål som hon måste nå för att gå vidare till nästa blad är 24.  Det har gått jättebra nu i ett par veckor, men de två senaste dagarna har hon "fastnat" på vissa nummer och inte klarat målet.  Själv känner jag att jag inte vill pressa henne för mycket, men att hon ändå måste öva - så i morse rappade vi alla nummer istället... "seven plus seven equals... fourteen! ...what? fourteen! ...wha- wha- what? fourteen! Six plus six equals twe- twe- twe- twelve!!!"  -Med coola dans-moves och allt...  Skyler tyckte det var jättekul och jag är glad att hon är peppad inför provet idag. :)  Nu får jag bara hålla tummarna att hon klarar det...

Kram!

2 kommentarer:

  1. Va! Ekvationer som sexåring? Är inte det med X och Y och sån't? Får ont i magen och prestationsångest. Min sexåring hade leksaksdag idag i förskoleklassen.

    SvaraRadera
  2. Näerå, ekvationer kan vara allt från 1+5. Men det är helt klart tuffare här... :/

    SvaraRadera