lördag 2 juni 2012

Alldeles för tidig morgon...


04:30 och här sitter jag i vår lilla "mormorshörna" i köket och kan inte sova...
Jag vaknade vid 4-tiden av en otrevlig dröm och tänkte att om jag bara får prata med Mamma en sväng så kan jag somna om.  Nu svarar hon såklart inte i telefonen, varpå jag är helvaken och kan lika gärna dricka mitt morgonte.

Cellgiftsbehandlingarna i förra veckan gick bra och det är beslutat att hon ska fortsätta 4 behandlingar till - dvs 2 dagar med cellgifter följt av 2 veckors uppehåll x4.  I tisdags gjordes en till skiktröntgen där de fastställde att allt i nuläget är oförändrat.  Vår second-opinion som vi hade begärt från Huddinge Sjukhus kom tyvärr tillbaka med ett litet bakslag, då de meddelade att de inte kan hjälpa Mamma på något annat sätt än de behandlingar som hon får nu.  Vi söker och söker efter olika alternativ, men vad det gäller traditionell sjukvård så får hon vad som finns att få...

3 veckor kvar tills jag och barnen åker tillbaka till Sverige - längtar, längtar, längtar!

2 kommentarer:

  1. Usch för såna hemska drömmar och när känslan sitter kvar efteråt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. skönt att det är oförändrat! och vad kul att du får åka "hem" igen. hur länge stannar ni?

    SvaraRadera