onsdag 13 juni 2012

Skylers Award

Igår var vi på Skylers skola för en Awards Ceremony för andraklassarna.  Barnen fick utmärkelser inom tre olika områden - Idrott, Karaktär och Akademiskt.  Och vår fantastiska tjej blev tilldelad alla tre utmärkelserna!  Jag är så stolt!  Inom idrotten skulle de klara av massor med olika styrke och uthållighetsprov.  Karaktärsutmärkelsen handlar om att vara en bra person/vän/elev och är enligt rektorn  det award som väger tyngst.  De uppmärksammas för att vara hjälpsam, väluppfostrad och "för att de gör rätt val även om ingen ser..."  Det akademiska priset tilldelades alla som får A i alla ämnen i tvåans slutbetyg.
En kram från vice-rektor

Pluttan med alla utmärkelser

När vi satt där i den kombinerade aula och matsalen så kan jag inte hjälpa att beundra rektorn på skolan.  Det är ca 500 elever på skolan och han kan varenda barns namn!  Från första dagen har han stått vid ingången och hälsat barnen välkomna till skolan varje morgon och varje lunch har han varit med i matsalen.  Han och alla andra i ledningen är så engagerade i barnen och bryr sig verkligen om deras bästa.

Jag försöker tänka tillbaka och kommer inte på en enda rektors namn sedan jag gick i skolan i Sverige.  Jag kommer knappt ihåg att man såg till dem eller sekreterarna på kontoret...  Och då var jag ändå med i elevråd och dyligt!

2 kommentarer:

  1. Förvånad - Nej
    Glad - Ja
    Kram o Grattis till Skyler

    Maud o Anders

    SvaraRadera
  2. Wow, vad häftigt!!! Vilka gener! ;)

    SvaraRadera