onsdag 30 april 2014

Andas ut...

Ahhhh.... Deklarationen är inlämnad och det känns så himla skönt!!!

Jag var lite osäker till en början om jag skulle kunna deklarera själv...  med min enskilda firma och avdrag och sånt.  Jag är 41 år och har aldrig deklarerat själv i hela mitt liv!  Jag har nästan aldrig varit i Sverige under deklarationstider och även då jag har haft inkomst från Sverige så har det varit en enkel självdeklaration som min mamma alltid tog hand om.  Det är såna här gånger jag känner mig lite handikappad i samhället.  Men nu har jag fixat det!!!  Från att ha varit ett jättestort projekt i mina ögon har jag betat av punkt för punkt... googlat i massor och bara ett litet samtal till Skylers bästis pappa, som jobbar med sånt här - och jag känner att jag har lärt mig riktigt mycket!  Det är så stärkande när man övervinner sig själv på nåt sätt.  :)

Nu ska jag fira.... med att ta itu med alla nytvättade kläder som jag har ignorerat i ett par dar...
Familjen Benninghoff kommer vara lite extra skrynkliga några dagar framöver - men vad gör väl det?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar