lördag 26 april 2014

Only the best!

Jag städar upp i stugan efter gårdagens fredagsmys och reflekterar över hur stolt min mamma skulle vara.  
Den första mammareaktionen när barnen tog fram tårtfat och kristallskålar till chips och kakor var ju såklart... ja just det - en mammareaktion!  Kan de inte ta något som inte är så ömtåligt?... måste de ha ett stort tårtfat till 5 kakor?...  ska de verkligen dricka saft ur de handmålade glasen?... 😳  JA de ska de faktiskt!
När mamma köpte den här stugan flyttade hon från en familjegård där jag var femte generationen där. Som ni förstår så var det rejäl downsizing och det var viktigt för mamma att bara behålla saker som verkligen betydde något för henne. I stugan finns det inga vardagsglas. Barnen dricker mjölk ur vinglas och påminner oss om hur mormor sa att varje dag ska va en fest!  Det är så härligt att de får det med sig och jag hoppas att jag med mina mammareaktioner inte tar det ur dem!  Som en liten påminnelse lät mamma sin vän Rita texta på murstocken vad hennes morbror i London alltid sa till henne - "Only the best, Monica... Only the best!"

💕💕💕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar