onsdag 2 april 2014

WHAT???!!! Pulla min katt med en topps? Nej tack!

Hormonerna flödar här hemma - vår lilla Gucci har blivit könsmogen!  Hon vet knappt vad hon ska göra av sig själv och vad som händer i hennes kropp.  Hon går omkring och jamar högt - mest på kvällarna när vi försöker sova (!) - hon gosar med ALLT, sprätter med bakbenen och vänder upp rumpan helt beredd!  Jag känner mig nästan lite besvärad... min lilla kattunge!  ;)


Jag Googlade lite för att försöka hitta några tips på hur man kan underlätta det för henne.  Det enda jag hittade var följande...  och sen bestämde jag mig för att jag inte ville söka något mer!!!


WHAT???!!!  Pulla min katt med en topps? Nej tack!
Det påminner mig om när jag kontaktade en veterinär i Kalifornien för vår katt som vi hade då och hon sa:  "Jamen, man bör ju tömma analsäckarna en gång i månaden..."  Ehm...  Jag tycker nog att vi är ganska ansvariga djurägare, men det finns ju en viss gräns och för mig är den ganska klart dragen under svansroten...

Jag antar att vi bara måste låta det här ha sin gång - det är nog hunden som får lida mest!!!  Haha!


1 kommentar: