onsdag 31 oktober 2012

Loss for words...

Today October 31st my Mother passed away around 6pm.
It was peaceful...  I layed next to her stroking her face and hair and Annbritt sat on the other side holding her hand.

Tonight I just can't find any words to write so I choose to share a picture of how I want to remember her...

This picture she sent to me after she had recieved her cancer diagnosis.  In true Monica fashion she just wanted to show me her strength and let me know that she was going to be okay...

I love you so much Mamma!!!

6 kommentarer:

  1. Tänker på dig och de dina.
    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Det har varit både smärtsamt och hoppingivande att läsa din blogg, så full av kärlek i all ledsamhet.
    Jag beklagar sorgen, och bevarar de minnen jag har av mina möten med din mamma.
    Peder

    SvaraRadera
  3. Jag beklagar sorgen för dig Erika som mist din fina mamma. Och även Östersund som mist fantastiska Kul & Bus- Monica och en underbar entreprenör i Matlandet Jämtland.

    Återkommer till min farmor. Hon älskade talgoxar och när hon gick bort så tänkte jag att hon blivit just en sådan. Nu händer det ofta hemma, men även på andra ställen där jag är, att en lite talgoxe kommer och sätter sig på fönsterblecket och tittar in på oss.
    Jag är helt säker på att det är hon som är här och ser till att vi har det bra:)

    Varma tankar till er!
    / Tina

    SvaraRadera
  4. Mina tankar går till dig och de dina. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag blir så ledsen att höra att Monica har somnat in. Hon var en fantastisk människa som har betytt otroligt mycket för mig när jag var ung. Som mobbad 11-åring 1989 började jag i Cirkus Kul och Bus och blev kvar i nästan 12 år. Monica fanns alltid där och jag blev sedd, fick en normal fristad där jag kunde lära mig att ta plats, stå på scen och vara stolt över mig själv. Jag tänker ibland tillbaka på den här tiden och tänker att det var cirkusen som räddade mig och min barndom. Jag har så mycket att tacka Monica för och alla andra fantastiska föräldrar, ledare och kollegor.

    Hon var en fantastisk eldsjäl som har berört mångas liv

    Må hon vila i frid <3

    Mina tankar går till dig Ikko och dina närmaste
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag är ledsen att Monica nu lämnat oss alla kul och busare som haft glädjen att få lära känna din mamma Ikko. Hon är/var ljuset i våra unga liv.
    Vi har under åren i cirkusmanegen fått dela många skratt och tårar. Vi har dresserat minigrisar och tuppar, slagit volter, cyklat enhjuling och jonglerat tillsammans.
    Jag kommer alltid att värdesätta alla upplevelser, så som resor med Inlandsbanan, framträdanden på småscener i jämtländska skogar och våra föreställningar i eget cirkustält.

    Jag tänker på dig Ikko och din familj.
    Många kramar Nina Pålsson

    SvaraRadera