lördag 30 mars 2013

Jag blir så förbannad...

Vi har klarat oss hela jäkla vintern, när alla andra har varit sjuka i influensan och vinterkräksjuka.  Någon liten snuva med hosta har vi haft, men inget mer i hela familjen.  Men NU, när det nästan är april lyckas jag få nån himla magsjuka!!!!
I onsdags när vi släppte av Oliver på dagis sa de att fyra lärare hade insjuknat i magsjuka den dagen.  Jaha, tänkte jag... vad himla smidigt att de blev sjuka precis innan långhelgen... och släppte sedan av Oliver.  Nu önskar jag att jag inte var så synisk utan kanske behållt honom hemma den där dagen.  I torsdags morse var det uppenbart att Ollie hade snappat upp några elaka magbaciller från dagis.  Han mådde skruttigt och kräktes hela dagen, men började friskna till på kvällen och har sedan varit okej.  Själv började jag också må lite dåligt på torsdagen, men var nöjd att se att det inte var någon långvarig grej.  Nu är jag inne på tredje dagen och mår bara värre!!!  Fy fasen vad onödigt med magsjuka!  Finns det inget man kan liksom bränna ut det med?  Jag läste om äppelcidervinäger - men bara tanken på att kunna få i mig det gör mig illamående...

Vädret ute är helt fantastiskt och jag sitter och tittar på alla bilder på vänner i fjällen, i skogen, på sjön... ja, bara utomhus...
Danny tog barnen för att åka längdskidor och ha en liten mys-picnick och här sitter jag och bara tycker synd om mig själv...

4 kommentarer:

  1. Usch, stackare! Jag kan bara rekomendera att du fortsätter med coca colan, och försöker få i dig tillräckligt med salt. Vätskeersättning är inte att förakta. Köp Resorb brustabletter på apoteket!

    Ris och kokt kyckling är också skonsamt för magen.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Fy vad trist..magsjuka är i och för sig aldrig kul men den kan åtminstone hålla sig borta när det är sol och härligt påskväder kan man tycka.
    Har tyvärr inget bra tips förutom att du ska dricka, blåbärsoppa brukar jag köra.
    Krya på dig

    SvaraRadera
  3. Usch och fy för magsjuka, typiskt att den kommer när det är långledigt. Krya på dig och hoppas att resten av familjen klarar sig. Kram Christina

    SvaraRadera
  4. Äckel, päckel, skrutt... Det är så himla trist att vara magsjuk när solen skiner och det är vårvinter - helt fel!
    Men du kommer igen och ger järnet.... Kram Lena.G.

    SvaraRadera