tisdag 19 mars 2013

Tillbaka in i gymmets värld!

För ett par veckor sedan, när jag hade som mest problem med magkatarren, så bestämde jag mig för att skippa det där med att starta ett eget företag just nu.  Jag har ju gått och tänkt att jag ska vara egen företagare som PT, så att jag kan ha mer frihet.  Men egentligen inser jag såhär i efterhand att det skapade bara mer stress i onödan.  Jag har varit borta ifrån Östersund i 18 år och har inte det där nätverket som kan vara en fördel att ha när man startar eget.  Och mycket av det jag tror på i träningsform kan jag ju erbjuda ändå, genom ett gym.

Det är ett speciellt gym i stan som jag gått och sneglat på - och som jag faktiskt hade kontakt med i höstas - för att jag gillar deras tänk.  Idag hade jag ett möte med en av ägarna och jag gick därifrån riktigt peppad!  Jag har så många ideer för det gymmet - vissa som jag redan delade med mig av och vissa som jag fick bita mig i tungan för att inte rabbla ur mig...  Jag vet inte om det är mitt amerikanska tänk, men man kan ju inte ge bort alla sina bra ideer hur som helst.  Helst om man inte ens är anställd.   Det verkade i alla fall lovande att kunna få in en fot där och börja instruera lite smått.  Jag ska börja med att gå på några klasser själv och känna mig för - det ska bli skoj!

Kram!

4 kommentarer:

  1. Nej några idéer måste du ju behålla för dig själv iaf just nu :) men bra att lägga fram några det visar ju att du har idéer och vet vad du pratar om.
    Hoppas det blir ett samarbete, en bra grund för att bygga upp ditt nätverk.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det jag hoppas på också!
      Kram

      Radera
  2. vad roligt! om jag hade bott i ösd hade du fått vara min pt! hur går det med yogan? och magen?
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Magen känns så mycket bättre! Vet inte om det är yogan eller insikten att jag bara var tvungen att reda ut saker själv... Jag tror yogan verkligen hjälper - mycket djupandning och fokus på annat underlättar ju stress. Jag fortsätter med den samtidigt som jag kör annan träning.
      Kram

      Radera