måndag 11 mars 2013

Yoga för själen och skolk från terapi...

Ja det här med Beach Body 2013 har gått ungefär lika bra som mina patetiska försök att ta tag i min inre stress...  Och det är ju inte så konstigt egentligen, då de ju går hand i hand.  Träningen har blivit lidande av att jag har haft magkatarrkänslor - och magen blir inte bättre av att man inte rör på sig! 

I början av förra veckan kändes det som om jag äntligen var på bättringsvägen.  Jag hade öppnat upp många kanaler och gråtit ut och allting kändes lättare på något sätt.  Vi åkte ut till stugan för att bo i några dagar och bara slappna av och njuta av naturen och barnens sportlov.  Medan vi eldade upp i huset för att tina upp en frusen vattenledning så kröp Danny under huset för att kolla att allt var okej och upptäckte då att det droppade från golvet ovanför honom...  En vattenledning hade frusit sönder!!!  Jaha... då var det rörmokare-, snickare- och försäkrings- samtal som skulle göras och med det mera stress...  Egentligen hatar jag att skriva om detta - för jag låter som nån jäkla fjolla som inte klarar av ett dyft!  Jag som är proffs på att prestera under stressiga situationer!  ;)  Jaja, i alla fall blev magen bara värre och värre i slutet av veckan och i morse ringde jag faktiskt till doktorn, som jag lovade min Mormor igår.  Doktorn ringer tillbaka med en telefonkonsultation i morgon...

Då jag ju redan har ställt min egen diagnos och vet att allt detta är stress som kommit efter min Mammas bortgång. Samt efter att ha pratat med en sjuksyster som sa att de mer än troligt bara kommer att ge mig tabletter för syrebalansen i magen så insåg jag en gång för alla att jag måste ta tag i detta själv!  Så idag började jag med YOGA!  :)  Jag följde ett entimmas program Power yoga på Youtube och det var så skönt!  Jag har faktiskt mått så mycket bättre hela dagen.  Det här tror jag kommer att vara något för mig ett tag framöver.
 
 
Idag var också första dagen för en sorgegrupp som jag blivit inbjuden till.  Det är en grupp för anhöriga som har förlorat en närstående och får komma och prata med en kurator och en sjukhuspräst...  Jag gick inte...  Kan liksom inte tänka mig själv där än...  "Baby steps"... Kanske nästa vecka...

2 kommentarer:

  1. Magkatarr är inget roligt alls :( och ja man får bara tabletter.

    När du känner dig redo då kommer du gå till den gruppen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Yoga är ju jättebra för att stressa ned, så fortsätt med det:)
    När det gäller din sorg, ska du ju igenom alla stadium. Det går inte att hoppa över något. Låt det ta den tid det tar.
    Jag tror dock att du skulle må bra av att prata med andra i den där gruppen, eller gå till någon själv.
    Sorgstadierna går ändå inte att hoppa över, men det är ändå skönt att prata med någon utomstående:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera