onsdag 19 februari 2014

Härligt äcklig avloppsrengörning...

Då huset vi hyr för närvarande ska säljas och jag håller på att städa... igen... så tänkte jag dela med mig av ett supertips om hur man rengör äckliga avlagringar - och fräschar upp - avlopp.  Det är lite sådär härligt äckligt att göra och det blir rent efteråt!  :)  I USA använde jag mig av baking soda (bikarbonat) men nu hade jag bara bakpulver och det gick lika bra det.  Man häller på bikarbonat så det täcker rätt bra och häller sedan på vinäger och låter det bubbla.  Nu behöver man ju inte ta den finaste vita balsamvinägern  - som också var det enda jag hade - utan ska det endast användas för rengörning så går vilken billig vinäger som helst bra!  Sedan häller man på kokande hett vatten i massor för att spola bort allt.  Jag hoppas och tror att det är balsamvinägret som gjorde bubblorna alldeles gula... Yuck!  Men fint blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar