tisdag 18 februari 2014

Så mycket bättre man kan må!

Det är fantastiskt hur mycket ens humör och kroppsuppfattning kan ändras av bara ett par träningstillfällen!!!  Jag är ju faktiskt riktigt stark och inte alls så otränad som jag kände mig igår!

Jag började eftermiddagen med ett härligt utepass med Power Works där vi körde funktionella övningar för styrka och stabilitet, samt intervallträning och pulshöjare med snömotstånd.  Det är fantastiskt att träna utomhus och använda sig av vad som finns naturligt och uppbyggt på olika platser.  Man får en helt annan energi efter sådana pass i friska luften!

Direkt efter hade jag sedan ett Sh'bam-pass på Fristilen.  Idag var en sån dag när allting bara klaffade!  Det är en sån rolig träningsform och när stegen satt som de gjorde idag så är det såklart extra skoj!  Jag hade en sal full med glada, energigivande deltagare och lämnade gymmet svettig och trött men med ett stort leende på läpparna!

På cykelturen hem började redan den kommande träningsvärken ge sig till känna.  Benen och rumpan har jobbat riktigt hårt och fick sig lite massage på rullen när jag kom hem.

Det känns så mycket bättre att få gå till sängs när kroppen har fått jobba av sig som den behöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar