torsdag 27 februari 2014

Slask och teknikproblem - men 10 km blev det!!! :)

Jag börjar känna mig stark igen!

Idag sprang jag drygt 10 km och det känns så himla skönt.  Jag vet inte när jag sprang så långt sist.  Vi kör ju mycket intervaller under våra träningar med Power Works, men det blir sällan som jag ger mig ut och springer långt.
Jag har laddat ner en träningsapp på min iPhone och börjar uppskatta alla uppdateringar som jag sett från mina vänner på Facebook från RunKeeper, Nike och andra appar.  Jag har inte min länkad till F.B. men jag förstår meningen med det.  Ju mer man ser sina vänner träna, ju mer motiverad kan man bli!  Då jag precis har laddat ner denna så har jag hittills bara en vän som jag följer - men han är den av mina vänner som jag tror tränar allra mest!  Så tävlingslysten som jag är så känner jag ju nu pressen, när jag får uppdateringar om hur de jag följer har tränat...  Jag kan verkligen rekommendera att ladda ner en app, både för din egen träning, men framför allt om man är några stycken som behöver peppning av varandra.

Igår träffade jag en annan vän som hade varit ute och sprungit en 10 km runda, så när jag gav mig av på min löparrunda idag, så började hornen sakta växa fram...  "Kan hon så kan jag..."  Haha - jag kan inte hjälpa det!
Det var mycket tyngre att springa idag jämfört med i tisdags.  Det var slaskigt och fötterna gled undan.  Det påminner lite om att springa i sand.  Hälsenorna gjorde sig påminda och jag fick tänka på min man, Danny's mantra... 'Oberoende av hur du mår när du tränar (bra eller dåligt), så kommer det att ändras ju längre man håller på.'  Vilket kanske kan vara upplyftande när man inte mår 100.  Å när man mår toppen får man väl passa på att njuta av det den stunden!  :)  När jag kom fram till vår infart så insåg jag att jag endast sprungit 8.6 km...  "Näe, har jag tänkt 10 så ska jag springa 10..."  Så jag fortsatte några kvarter till!  Medan jag sprang fipplade jag lite med volymen på telefonen och åter hemma inser jag att min app hade stannat på 9.8km, då jag tydligen hade försökt Facetime:a Din Sko?!?  Haha - jag och teknik!  Jag kunde ju se på kartan att den hade lagt av en bra bit från huset, så mina 10 km var ju avklarade - men jag övervägde att springa 200 m till bara för att.  Det irriterade mig att inte få se hela sträckan på appen. ;)  Jaja, det får bli nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar