onsdag 23 november 2011

Mera, mera, mera Thanksgiving... och än är det inte över...

Oj då - haha, det tog visst inte längre än så innan lilla fröken-fräken var redo att klä ut sig på skolan igen!  Skönt tycker jag, att hennes förra "fadäs" inte tog hårdare än så.  Jag förberedde henne på att de andra kanske inte är utklädda (även om de har sagt att de ska vara...)  Men det gjorde inget tyckte hon och gav sig iväg till skolan som en indianflicka idag då hennes klass skulle ha en liten Thanksgiving fest.  :)
Munkjackan var inte riktigt del av klädseln...
Oliver hade också ett Thanksgivingparty idag, men hans var baserat på en Charlie Brown film - ni vet, ägaren till Snobben.  Charlie Brown och hans vänner fixar deras egen lilla Thanksgivingmiddag bestående av popcorn, salta pinnar, rostat bröd och jellybeans - och det var precis det som alla små förskoleelever fick fika på idag...  Jag och Danny och ett par andra mammor var med och hjälpte till med festen.  När Ollie satte sig ner vid bordet så skyndade han sig att klämma i sig alla jellybeans först - han var nog rädd att jag skulle ta iväg dem.  Jag tog ett djupt andetag och lät honom vara.

Ollie och hans bästis Fletcher
Porter har sin Thanksgivingfest i morgon i sin klass och sedan slutar barnen tidigt och är lediga resten av veckan.  Vi, Dannys storebror med familj och Dannys föräldrar åker alla ner till lillebrodern med familj i North Carolina i morgon för att fira Thanksgiving och umgås i några dagar.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar