tisdag 8 november 2011

Min kära Apple...

Åh nej, min stackars lilla Macbook har blivit utsatt för våld igen...  Först tappade Porter den i golvet, så att Danny var tvungen att byta glaset på den.  Förra gången var det Ollie som kissade på den, vilket ledde till ...dagen-när-jag-lär-barnen-att-ljuga.html -men efter någon vecka på tork så har den ju funkat rätt så okej...
Idag satt jag och pluggade och lyssnade på musik med datorn bredvid på soffan och hörlurar på så att inte barnen skulle störa.  Helt plötsligt bestämmer sig vår 13-åriga schäfer, som för övrigt inte gör så många knop här hemma i vanliga fall, att hoppa upp på soffan och kliver rätt på min Macbook!!!!  Låten jag lyssnade på började haka upp sig som värsta skivspinnaren.  Jag skyndade mig att stänga av laptopen och sedan har den inte startat...
Buuuuhuuuuuhuuu - jag älskar den där datorn...

3 kommentarer:

  1. Var Du glad att en så gammal hund fortfarande kan hoppa upp i soffan. Vad är väl en gammal dator värt framför en gammal god vän??
    XXOO faster Ingrid

    SvaraRadera
  2. Förstår dig, har en likadan =) Finns bara en dator och det är Äppeldatorerna <3

    SvaraRadera
  3. Å nä..du får önska riktigt hårt, att tomten kommer med en ny till jul:)
    Eller att han fixar så någon av nissarna kommer och fixar till den gamla..;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera