tisdag 15 februari 2011

Dagen när jag lär barnen att ljuga...

Danny tog med sig vårt externa minne till jobbet idag för att se om datakillen där kan hjälpa mig att hitta alla mina bilder.  Och nu när jag har fått en liten glimma av hopp så börjar jag kunna se humorn i det hela - det är alldeles för jobbigt för mig att gå och gräma ner mig i det här - det tar för mycket energi ur mig...

En lite rolig grej som hände igår var när vi skulle in till Apple-affären för att kolla datorn och jag vänder mig till barnen och säger: "Och nu får ni inte berätta för någon att Oliver kissade på datorn!"  Barnen tittade på mig frågandes.  "...nej det är inte bra om vi säger det..."  Skyler svarar "Nej, det är nog inte så snällt - vi kanske ska säga att det bara var vatten!"  "Neeej, vi ska inte säga någonting om något blött!  Vi vet ju inte säkert om det är därför datorn inte funkar i alla fall.  Vi har ju haft lite problem med batteriet och det kanske är därför tangenterna inte fungerar... ;) - det är inte som om vi ljuger - det är bara att om vi säger att datorn har blivit blöt så kanske pojkarna inte vill hjälpa oss..."  Skyler-smartunge : "Ja, och då kanske det kostar mera pengar att fixa den - och det är dollar, inte kronor vi måste betala med..."
"Ja, precis så är det - kom nu - och fortsätt att prata svenska med varandra!"

Tycker inte direkt att jag var värd bästa-mamma-priset igår, men det blir ju i alla fall ett roligt minne...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar