måndag 28 februari 2011

Äntligen tillbaks till gymmet!!!

Har äntligen tagit mig iväg till gymmet idag - och det gick bra!!!
Jag bestämde mig för att cykla för att undvika "impact" på knät.  I början tyckte jag att det gjorde lite ont, men jag insåg snabbt att jag var lite väl pjoskig och kanske kände efter lite för mycket.  När jag väl kom in i en bra rytm så gick det jättebra.  Det var nog bara trötta, otränade leder som gav sig till känna i början...

Jag tog det relativt lugnt - jag ville inte pusha mig för mycket med intervaller och för högt motstånd idag.  Det är ändå så svårt att inte göra det där lilla extra när jag är van att köra hårt.  Jag närmade mig 6 miles och insåg att jag måste köra lite längre för att komma till 10 km.  När jag väl hade kommit till 6.5 miles så tänkte jag att jag kan ju lika gärna jämna ut det till 7 - och när jag var vid 7 miles så var ju 10 inte så långt borta och ett mycket jämnare nummer...  Så 10 miles (1.6 mil) blev det! ;)

Sedan blev det stretching och styrka.  Jag brukar varva dessa så att det inte blir en massa dötid.  Mage på bollen, push-ups med ben på boll, axlar, triceps och skuldror med vikter blev mina styrkeövningar idag.

Det känns så skönt att kunna vara tillbaks på gymmet - nästa gång ska jag testa en elliptical trainer, så att jag får löparrörelsen med low-impact.  (Det var min mammas favoritmaskin på gymmet när hon var här.) Oliver verkade också glad att vara tillbaks på "gymdagis", som vi kallar det - han ville inte gå därifrån när jag var klar... ;)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar