fredag 11 februari 2011

Alla Hjärtansdagskort

Nu har Porter och Skyler suttit och skrivit sina Valentines (Alla Hjärtansdagskort) till sina klasskompisar.  De har båda partyn i sina respektive klasser i morgon och det är vanligt att barnen ger ett litet kort till alla i klassen.  Egentligen håller jag inte med om att dessa kort ska bytas i klasserna, för det blir alltid en liten tävlan - mellan föräldrarna mer än barnen - om vad som ska ackompanjera kortet.  Men jag vill ju inte att mina barn ska vara de som inte har med sig något...  Förra året fick Skyler bara skriva kort - medan en annan elev i klassen hade med sig 30st björnar som sjöng "put a little love in your heart" när man tryckte på dem (!)  I år ville Skyler att det skulle vara något mer med kortet.  Jag köpte små kort med hål i, där man kan trycka fast en liten chokladbit (hershey's kisses).  Än så länge är hon nöjd med dem och jag får hoppas att hon känner likadant i morgon.
Oliver har suttit och suktat efter chokladen hela eftermiddagen och fattade inte varför vi inte kunde äta dem.  Helt plötsligt hittar jag honom sittandes i ett köksskåp där han försökte smyga i sig lite chokladkyssar...  Jag var ju bara tvungen att ge honom en!  Jag vet, I'm a sucker... men han är ju så söt ibland... ;)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar