lördag 12 februari 2011

Underbara, vackra lördag!

Å, vilken otroligt vacker dag det är idag!!!
Det är 25 grader, soligt och en lätt bris - underbart!

Jag och Danny har varit iväg och klättrat idag igen.  Vi stannade för på Starbucks på vägen dit, vilket gjorde att vi blev lite försenade.  Svensk som man är ringde så klart jag för att meddela att vi kommer ca 3 minuter sent!  Inga problem, men vi kände oss väldigt mycket som Kalifornienfolk när vi glider in lite sent med en varsin Starbucks i handen - allt som fattades var ett par superkorta shorts och UGG-boots...  ;)  Jag var tvungen att ta ett kort av rabatten vid Starbucks - träden var så himla fina!  Kvinnan framför Danny plockade en av de ceriserosa blommorna och satte i håret - så fint! - tänk att såna små saker kan göra mig glad! :D

Vi hade ett presentkort för vår tredje och sista kurs, vilket blev en 2 timmars privatlektion eftersom inga andra var anmälda.  Vi lärde oss båda lite nya tips och knep om hur vi kan klättra mer effektivt.  Det var riktigt kul - jag kände mig mycket mer avslappnad idag och tekniken som vi lärde oss förra gången kom till god användning. :)

Jag hade tyvärr en ocular migraine (ögon-migrän?) halva klassen, då jag får svarta prickar i synfältet och det känns tungt över ögonen - inte så lyckat när man ska hålla på och klättra...  Jag får dem ibland, när jag tror att jag inte druckit nog med vatten.  Hade ett glas rött vin till middagen igår - det kanske var det som gjorde det...  Jaja, det släppte i alla fall till slut - och då mår man ju sådär extra bra! :)

Barnen har varit i parken med barnvakten och nu har vi precis ätit en lunchmacka.  Ollie ska vila en liten stund och sedan måste vi ge oss ut i det fina vädret igen!  Kanske det blir en glass downtown lite senare.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar