fredag 4 februari 2011

Rullskridskoparty på en halvtimma!

Skylers skola hade en fundraising på en rullskridskobana i närheten idag.  Skyler hade bönat och bett att få gå, så jag drog iväg med alla tre efter skolan och tänkte att det skulle bli ett par perfekta timmar för barnen att trötta ut sig på.  Trodde jag ja...

Först och främst var jag helt brydd att se att av ca 200 barn var det bara mina 3 som hade hjälmar på sig!  Nu får jag låta hur töntig som helst, men med alla barn som åkte omkring och körde in i varandra...  tack och lov var det inte ens en diskussion med barnen om att hjälmarna skulle vara på.  De är så stolta över sina coola hjälmar från skateboardshoppen att de gärna har på sig dem. :)


Visst är de coola?! 

Porter drog iväg som ingenting medan Skyler höll sig efter kanten, så långt bort från alla andra som hon kunde.  Det var bara för mycket för henne.  Jag promenerade med Oliver som hade jättekul.  Han hade kunnat hålla på hur länge som helst!



Skyler åkte tre (TRE!!!) varv och sedan var hon färdig.  Porter åkte som sagt jättebra tills han ramlade och slog rumpan - sen ville han inte åka mer.  Oliver hittade en tjej som jobbade där och åkte runt med henne några varv till, men allt som allt var vi nog inne på stället i 30 minuter!!!  Haha, där fick jag för att försöka trötta ut barnen...
Kram!

1 kommentar:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=T1KYQeigcDA

    apropå hjälmar och så ;-)
    Petra

    SvaraRadera