onsdag 9 februari 2011

Igår och idag... ;s

Vilken härlig dag jag har haft hittills!

-Hoppsan, det var allt som blev skrivet igår! -  :D

Sedan blev jag upptagen med barn som behövde hjälp med allt möjligt och vid 20:30 -tiden, då S och P var i sängen och jag planerat att återgå till mitt bloggskrivande hade jag redan somnat i soffan med Oliver på armen...

Men jag hade verkligen en härlig dag.  Jag är nu lärare för de allra minsta barnen på Svenska Skolan och igår hade vi så kul!  Vi sjöng och dansade och gjorde Alla Hjärtansdags-pyssel.  Jag hade klippt ut röda hjärtan som de fick sätta sitt handavtryck på med vit färg och dekorera med glitter - det blev riktigt gulligt!  När jag sedan körde hem min väninnas son så blev vi inbjudna till en jättemysig lunch tillsammans med henne och ett par andra vänner.  Barnen fick leka av sig med varandra och vi fick bara sitta och prata - sådär som man aldrig hinner normalt.  Andrea hade gjort en jättegod sallad med lax, avokado, tomater, kapris och lite goda kryddor - som var underbart gott tillsammans med franskt bröd.  Nu har jag köpt upp alla ingredienserna och tänker göra en variant av den, men servera den ljummen med pasta i också - återkommer med recept om det funkar... ;)

Idag känns det mest som om jag inte hinner med någonting.  Jag har högar med tvätt som behöver vikas och hela köksbordet är liksom försvunnet i högar av post och hemläxor och mina PT-böcker.  Det får bli en snabbrensning här efter jag har hämtat Skyler från skolan.

Läste precis på internet att quinoa är så himla nyttigt!  Jag har själv aldrig kokat det.  Jag köpte ett paket för ca 1 år sedan och tog mig aldrig för att göra något med det - kastade sedan bort det för någon månad sedan för bäst före datumet hade gått ut...  Om det är någon som har bra tips på quinoa-recept så tar jag gladeligen emot!

Kram för nu - dags att hämta Skyler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar