onsdag 23 februari 2011

Man ska aldrig säga aldrig... borsta tänderna till äggklockan...

Jag blir alldeles galen av att tjata på barnen på morgnarna... "ät fortare, borsta tänderna, sluta titta dig i spegeln och klä på dig..."

Min väninna rekommenderade i höstas någon gång att jag skulle prova sätta en timer (äggklocka) - för det gjorde hon för sina barn och det eliminerade allt tjat och gnäll på morgnarna... ALDRIG I LIVET tänkte jag - inte tänker jag gå omkring med nån jäkla klocka att snurra på... "nu har ni 2 minuter att borsta tänderna på... klara, färdiga - gå!"

Bilden har jag lånat från www.broarne.se - väldigt söta
klockor, förresten! :)
...men nu sitter jag här - glad och avslappnad efter en relativt konfliktlös morgon med 3 små barn och en äggklocka!!! :D  Haha, de älskade det!  Efter 7 minuter för yoghurt och flingor kom de springandes och bad att få bli "time:ade" när de borstade tänderna, när de klädde på sig, när de borstade håret, när de tog på sig skorna och jackan och packade ryggsäcken...  De hade ingen tid att bråka med varandra utan var helt fokuserade på sig själva och den uppgift de skulle fullfölja innan klockan ringde...

Okej, jag kan redan nu inse att detta inte kommer hålla i längden, men att bara få EN morgon som denna var värt så himla mycket - jag kommer att rida på den här vågen så långt det går!!!  :)

Kram!

1 kommentar:

  1. Oj va jag känner igen mej, de är alltid stress här på mornaran... Så tack för tipset kommer garanterat att prövas här hemma!
    Kram K

    SvaraRadera