tisdag 22 februari 2011

En underbar helg i Mammoth!!!

Sitter och drömmer mig tillbaks till Mammoth Mountain där vi spenderade helgen.  Vi hade verkligen en jättehärlig helg med fantastisk skidåkning och en massa bus i snön! :)

Eftersom jag har väskor som ska packas upp, kläder som ska tvättas och en bil som fortfarande har ett par skidutrustningar i sig, låter jag bilderna tala för sig själva... - med lite extra kommentarer... ;)
Vem behöver inbygda tv-skärmar när man kan pallra upp
DVDn med en juiceflaska och en gummistropp?! ;)

Efter timmar genom öken och tundralandskap närmar vi oss äntligen Sierra Nevada
bergskedjan där Mammoth Mountain ligger.

Finaste chauffören man kan tänka sig!!!

Vägarna blev inte mycket värre än så här, men att ha med sig
snökedjor var obligatoriskt...
(vi i södra Kalifornien har ju såklart inte vinterdäck...)

På sidan av vägen stod "installerare" uppradade och erbjöd sina tjänster
att hjälpa till att sätta på kedjorna på däcken för "endast $ 40!!"

Som jag sagt tidigare så har Mammoth haft mest snö av alla skidorter i världen
den här säsongen - och det märktes på gatorna... :)

Busiga barn som äntligen får leka i snön efter ca 7 timmars bilfärd...

Porter rules!!!

Egentligen är den här bilden inte rättvis, för Skyler var jätteduktig på
skidorna - men bilden var så söt!
Jag och min danska väninna Christina :)  Vi kom inte
med på så många bilder - för det är alltid vi som fotograferar... 
Vyn från vår lägenhet!

Lilleman Ollie testar skidorna också!


Porter och Clara in action!!!

Porter - choklad-face!

Oliver-choklad-face!

...och Skyler-choklad-face!!!

För er som känner min man så vet ni att han alltid kör sin bakåtvolt
- var vi än är... från Mammoth till Costa Rica eller från en gammal
stenmur i Alexandria, Egypten...
Fast han impar fortfarande på mig efter 14 år!!! Hahaha!

Vad är det med pappor och hur de leker???  Jag kommer ihåg hur min pappa
brukade kasta mig över halva rummet för att landa på en madrass...
Här är det Porter som får sig en flygtur...

... och skrattar lika gott för det...

Han tog det lite lugnare med Oliver... tack och lov!

Så var det Skylers tur

...och Popo igen - med lite hjälp av Clara.

På väg hem då vi kör igenom en av de typiska western-städerna.
Detta är Bishop, California tror jag...
Kram!

1 kommentar:

  1. Christina pedersen22 februari 2011 kl. 22:55

    WOW..... Love your pitc. :-) And thank you so much for the most wunderful days!!! And thank you for being so patient with me up at the mountain skeeing ;-) *LOL*

    SvaraRadera