torsdag 17 februari 2011

Jury Duty!

Ojojoj, det blev visst Jury Duty idag!!!  Jag har haft som uppgift att ringa in för att anmäla mig som en potentiell jurymedlem sedan i fredags.  Allt det har varit är att jag måste ringa in och följa instruktionerna på en telefonsvarare.  Mitt gruppnummer har hittills inte behövt åka in till rätten och igår kväll skulle vara sista gången jag behövde ringa in.  Jag glömde helt bort detta och åkte iväg på ett lärarmöte för Svenska Skolan till sent på kvällen.  I morse insåg jag att jag glömde ringa och skyndade mig att ringa då istället.  Då säger de att jag måste vara vid "Court house" kl. 8:15 och klockan var då 7:45!!!  Jag slängde på mig kläderna och stack iväg.  Tur som var stod Danny påklädd och redo för jobbet, men hade inte stuckit iväg än - han fick ringa in till jobbet och ta hand om barnen istället...

Jag försöker se viktig ut i min Jury Badge! :)
Och för er som såg mig igår kväll - ja, det är samma kläder...
det var allt jag kunde grabba åt mig i morse... ;)
Hittills har det varit mycket väntan.  Jag blev inkallad till ett Court room tillsammans med ca 40 andra personer och av oss kommer de att välja 18 jurymedlemmar.  Jag har inte blivit uppkallad än - och hoppas att jag inte ska behöva bli det - för det verkar inte som om domaren är speciellt medgörlig angående missade jobbtimmar och därmed troligtvis inte heller min ursäkt som hemmamamma av 3 barn...  Ja ja, vi får se...  Är hemma på lunch nu och för att ta på mig något varmare för det var airconditioning på högsta nivå inne i court room:et.
Nu är det dags att sticka igen... vill inte bli sen...
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar