fredag 18 februari 2011

En liten glimt in i Amerikanska skolor

Hade en mysig morgon då jag fick se mina fina änglar "in action" på skolan.  Skyler hade sin presentation av sitt forsknings projekt.  Hon har studerat vad som händer med ett ägg i olika vätskor; vatten, cranberry juice och vinäger.  Vinägerägget var det mest fascinerande, som blev alldeles gummiaktigt då skalet luckrades upp - det kunde t.o.m. studsa!  Skyler fick gå först eftersom jag var där och ville höra - hon blev lite nervös, men gjorde det så himla bra!  Min lilla prutta - jag är såååååå stolt!!!


Sedan gick jag in i Porters klassrum där han fick vara frökens hjälpare idag! :)  Jag tog lite film där också.  De hade sedan en jättespännande dag där en flicka i klassens mammor är båda poliser och hade sin polisbil där så att barnen kunde få se.  De lärde sig hur man ringer 911 och fick till hemläxa att försöka lära sig sina telefonnummer och adresser så att de ska veta dem om något skulle hända dem.

Sedan kom tydligen fröken Tiffanys man och lärde barnen att åka skateboard! :D  Porter kan ju redan, men sa att han hade lärt sig lite nya tricks - ser fram emot en uppvisning i eftermiddag!



Äääääälskar dem sååååå!!!
Kram!

1 kommentar:

  1. Hej gumman! Äntligen hittar jag till din blogg....hmm, hittar å hittar.... har väl iof inte varit på FB sen.... du fyllde år! Fantastisk blogg, ska verkligen hålla mig uppdaterad. Stor kram till hela familjen. Malin

    SvaraRadera