onsdag 29 februari 2012

Året Runt-högtider

Det är nästan så att jag ångrar att jag försökte göra det speciellt för barnen med deras Alla hjärtansdags-luncher...  Ollie äter nu bara hjärtsmörgåsar!  "Mamma, jag vill ha en heart-smörgås... inte hard-smörgås (då jag en dag trodde att han ville ha knäckebröd) utan heart-smörgås!" säger han VARJE lunch!
Självklart gör jag ju de där hjärtsmörgåsarna, då jag samtidigt tycker att det är så himla sött.  Det blir bara så mycket svinn och jag får äta torra smörgåskanter eftersom jag inte bara vill kasta bort...


Vi får väl ha Alla hjärtansdag här varje dag - och i det här huset är det egentligen inte så konstigt.  Vi har fortfarande en stackars tunn liten mistelkvist som hänger, då Porter älskar att påpeka när någon står under misteln och glatt ger ut en stor fet puss.  Tänk att en liten kvist kan sprida så mycket glädje - jag har inte mage att ta ner den...



... Och i matrummet hänger våra juldekorationer i fönstret.  Patetisk mamma som jag är, så tycker jag de är det finaste jag har i det rummet - och de behöver väl inte nödvändigtvis vara "juliga" eller???  Nej, det är nog bäst att ni inte svarar på det... ;)


... OCH varje kväll, året runt sjunger jag lucia och julsånger för barnen när de ska sova!!!  Hahaha - jag måste jobba på min godnattsångs-repertoar!  Men hittills har Gläns över sjö och strand, Det strålar en stjärna och Stilla Natt funkat bättre än Trollmor eller Vyssan Lull...

Kram!

3 kommentarer:

  1. Tips på sånadär kanter man ogärna vill slänga är o göra ströbröd! :)
    Tack för en bra blogg!
    /EM

    SvaraRadera
  2. Nar barnen gick pa pre-school skulle dom ha dinosaurie-macka varje dag, jag ler fortfarande nar jag hittar det gamla kakmatten i sin lada i koket:) Har sjunger jag Pippi varje dag nar det ar laggdags, i alla fall till Nathan. "Och nu sa vill jag sjunga att sommaren ar skon och traden ar sa fina och marken ar sa gron..." Far mig att tanka pa svenskt sommar varje kvall, inte helt fel;) Kram pa dig och din fina familj!

    SvaraRadera
  3. Var glad så länge det funkar. Jul eller ej:) XO

    SvaraRadera