tisdag 21 februari 2012

Vinterdag!

Jaha, nu har vi haft vår vinterdag...

Jag blir inte klok på vädret här i Virginia!  Ena dagen är det 16-17 grader och nästa morgon får man skrapa rutorna på bilen!  Tack och lov köpte Mamma en termometer åt oss när hon var här, för innan dess skickade jag alltid barnen till skolan med "fel" kläder.  När gräsmattorna är gröna och solen skiner så ser det ju ut som om det är varmt...  Och lättare blir det ju inte att mina Kalifornien-barn fortfarande helst väljer att ta på sig shorts och sandaler.

Barnen älskar snö och har sedan vi flyttade hit i september undrat när det skulle snöa.  I söndags fick de äntligen sin önskan uppfylld.  De väntade och väntade och vid 7-tiden på kvällen började det till slut att snöa... stora, härliga, blöta kramsnöflingor!!!  Vid 9-tiden var vi alla ute och kastade snöbollar och byggde snögubbe, för jag var rädd att det skulle smälta bort alldeles för snabbt.  Alla - alltså alla i VÅR familj... Grannarna tyckte nog vi var lite knäppa...  Tack och lov fanns snön kvar igår också, så barnen fick leka av sig riktigt.  Det var President's Day och de var lediga från skolan som tur var. :)


Idag är i stort sett all snön borta...  Det står en ledsen liten snögubbe på grannens tomt och som ni kan se så är gräset fortfarande grönt på vår sida...  För mig var det här en perfekt vinter!  Haha - en dag, så att barnen fick uppleva det - och sedan är det bra!  Om jag inte är på en skidort så kan jag lika gärna vara utan snö...  På torsdag säger de att det ska bli uppåt 20 grader och det ser jag fram emot med glädje! :)

Kram!

2 kommentarer:

  1. vilket varierande väder! jag älskar vintern, men då ska det vara snö och några grader minus. annars kan det lika gärna vara sommar!

    SvaraRadera
  2. Mysigt med lite sno! Det ar ju faktiskt valdigt kul att leka i snon. Vi har inte lyckats ta oss till Big Bear for att leka i snon en enda gang den har vintern. Varenda gang det har snoat daruppe (valdigt lite sno i ar) sa har det inte passat att aka upp helgen efter och sen ar snon borta. Ledsen att din mamma maste gora mera cancer treatments nu om nagra veckor:( Tanker pa dig och saknar dig massvis!

    SvaraRadera