onsdag 8 februari 2012

Jaha, då var jag "arbetslös" igen...

Nu har jag avslutat mina sista klienter och fått min sista check från Gold's Gym...

Jag tänkte säga att det här är nog min kortaste anställning någonsin, men då kom jag på att jag jobbade på en restaurang i Huntington Beach EN KVÄLL en gång i tiden!  Jag blev anställd och jobbade den kvällen.  Sedan blev min chef sjuk och han som tog över visste inte ens att jag fanns och skrev aldrig in mig i schemat.  Lite snopen gick jag tillbaks efter någon vecka och undrade om jag skulle jobba något och killen hade ingen aning om vem jag var!  Haha, de hade kunnat fixa det - men då var jag sur och skaffade jobb på en annan restaurang istället.

Men hallå - vad hände med Gold's Gym, tänker väl ni...
Jo, såhär var det.  Egentligen jobbade jag inte för Gold's Gym direkt, utan för en tredje part som ansvarar för alla tränare på gymmet.  Deras kontrakt var så ensidigt så det var löjligt.  Min timlön skulle ligga på $17 dvs ca. 112kr.  Jag fick enbart betalt när jag hade en klient och alla sessioner var på 30 minuter.  Tidsfreak som jag är så var jag där 1/2 timma innan för att sätta upp och efteråt var det alltid lite pappersarbete som behövde göras.  Eftersom gymmet är sprillans nytt och klienterna skulle spridas ut jämnt över tränarna så kunde jag ibland bara ha en eller två klienter.  För mig innebar detta alltså att jag skulle fixa någon barnvakt till barnen (Danny är sällan hemma före 20-21), spendera minst en timma på gymmet med 30 min. betald tid och stressa över barnens middagar då de flesta sessioner var vid 17-18 tiden... allt för ca 55kr!!!  - För att inte tala om när folk ringde 5 minuter innan för att ställa in!!!  Det var helt enkelt inte värt stressen!

Träningen var i alla fall jättekul och det är ingen fråga om att jag vet vad jag vill hålla på med.  Jag tränar just nu några vänner privat och har varit iväg för att skaffa mig ett företags-lisence så att jag förhoppningsvis kan börja träna folk i parken när det blir lite varmare. :)  Jag ser väldigt fram emot att få göra min egen grej och just här där vi bor finns det inga "bootcamps" eller cirkelträningar för folk som föredrar att inte gå på gym.

Kram!

2 kommentarer:

  1. Det var ju inte lönt!
    Men jag är säker på att du hittar något annat där du kan tjäna lite bättre.
    Ha en skön dag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Va synd, men jag forstar ju att du slutade pa Gold's Gym. Du skulle vara en perfekt Boot Camp ledarkvinna sa du far helt enkelt ta monopol pa det nar varen kommer:))

    SvaraRadera