onsdag 1 februari 2012

Magsjuka...

Kräk, klädtvätt, kräk, klädtvätt, kräk, sängklädestvätt, kräk, dusch, kräk i duschen, skura dusch....  Håller tummarna att nummer två är färdig och ber till högre makter att nummer tre inte ska börja...

Det var någon som frågade tidigare om vi har vinterkräksjuka här, precis som i Sverige.  Och egentligen har vi nog det.  Det brukar gå en omgång magsjuka här på vintrarna, men det är inte lika hispigt som i Sverige.  Den här verkar bara hålla i sig en dag eller två och barnen har inte mått så dåligt emellan uppkastningarna, men det blir ändå en ganska kass dag...

2 kommentarer:

  1. Usch! Stackare.
    För mig är magsjuka så nära döden man kan komma utan att faktiskt dö. Har en fruktansvärd kräkfobi, och just magsjuka är så vedervärdigt!
    Så pass att det tåras i ögonen nu när jag tänker på hur otäckt det är.
    Ibland när jag hänger där över toan brukar tanken faktiskt dyka upp, att det vore det lindrigaste...Men sen går det över och allt är frid och fröjd igen:)

    Men jag känner med dina små! Det gör jag verkligen.
    Krya på er nu!

    Kram Susanne

    SvaraRadera