fredag 1 februari 2013

Förvrängd kroppsuppfattning...

Efter vissa kommentarer på Facebook känner jag att jag måste klargöra att bilden jag lade in som min "före-bild" var endast där som en referens - en startpunkt för min träning.  Jag skrev ingenting om att jag tycker att jag är överviktig eller ser otränad ut och jag har ingen förvrängd kroppsuppfattning!

Ett foto är något jag skulle rekommendera till vem som helst som börjar ett träningsprogram.  Det är så du lättast kommer att se resultat.  Man kan självklart även använda måttband eller en våg för att dokumentera processen.  För mig personligen så tror jag inte att jag kommer att se så stora skillnader på vare sig mätning eller vikt.  För övrigt har jag inte haft en våg i mitt hus sedan jag var tonåring!  Där jag möjligtvis kommer kunna se resultat är i definiering av musklerna - och det får tid och FOTO utvisa... ;)

Det är viktigt för mig som Personlig Tränare att uppmuntra folk att vara stolta över sina kroppar och jag försöker i bästa möjliga mån att leva upp till det själv.  Ännu viktigare är det för mig som mamma att lära mina barn hur de på bästa möjliga sätt ska ta hand om sina kroppar för att leva ett sunt och hälsosamt liv.  Jag väljer medvetet att aldrig prata om vikt med mina barn utan istället om vilken sorts mat som är bra för kroppen och hur viktigt det är att röra på sig.

OM jag skulle erkänna någon sorts kroppsfixering, så är det med muskler.  Jag tycker det är snyggt med en vältränad, muskulös kropp och jag föredrar personligen att ha lite mer definierade muskler.  Som Personlig Tränare skadar det ju inte heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar