tisdag 5 februari 2013

Träningen går framåt!

Det är en viss känsla när man är ute och springer och börjar bli varm och så singlar det ner lite snöflingor i ansiktet!!  Jag tycker om det här med vinterlöpning! :)

Jag sprang samma 5 km runda idag som jag gjorde häromdagen och mådde så mycket bättre.  Vet inte om det är för att jag cyklat och hoppat rep dagarna emellan, men jag fick inte det minsta ont i mitt knä eller IT-bandet och jag kände mig så mycket starkare.  Kan ju också ha att göra med att jag hade mina egna springskor.  Fortfarande inte vinter-anpassade, men i alla fall inte 3 storlekar för stora!  Jag hann bara med löpningen och stretching idag eftersom jag spenderade kvällen som gymnastiktränare för Skylers grupp i Östersundsgymnasterna.


Gårdagens träning var en typisk hemmaträning som gick i min Pappas anda.  Han har alltid varit en positiv förebild vad det gäller att ta hand om sin kropp.  Och även om hans minne försämras pga hans Alzheimers så är de dagliga promenaderna och cykelturerna högsta prioritet.  Jag kommer ihåg hur min Pappa använde gummiband som träningsredskap när jag var liten.  Jag vet inte ens om man kunde köpa såna på en sportaffär som man kan idag, för mitt minne är att det var någon sorts spännband som man hade till bilen som han bara hade slagit några knutar på för ett bättre grepp!  I alla fall körde jag igår ca 20 minuter med hopprep och sedan armträning med gummiband samt mag- och armträning med en pilatesboll.  -Mycket bra träning med enkla medel!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar