lördag 16 februari 2013

Nu drar jag till Italien!!!

Sitter med en kopp morgonte och reflekterar över en vecka fylld med många lärdommar, mest för barnen men också för oss vuxna.  Vi har haft många diskussioner över vad som är rätt eller fel... och vad som känns rätt eller fel...  hur viktigt det är att lyssna på sina känslor...  Och viktigast av allt - agerar man inte i en situation som man vet är fel så är man lika skyldig som de som agerar fel!  För mig som vuxen har den här veckan stärkt min åsikt om hur viktigt det är hur föräldrar reagerar i en situation där deras barn är inblandade.  Jag gläder mig åt att föräldraengagemanget jag sett denna veckan var väldigt starkt och helt i linje med våra värderingar - det känns tryggt!

Nu har jag precis packat min resväska, för i eftermiddag flyger jag till Stockholm och sedan vidare till Italien i morgon!!!!!
En kompis till mig fyller 40 om några dagar och hon har hyrt en vingård utanför Florens och bjudit in några vänner att hänga på.  Jag har inte riktigt tagit in att jag ska få åka ALLDELES SJÄLV, men jag känner att jag behöver lite egentid just nu och ser såååå fram emot den här veckan!

Jag har inte med mig någon dator då min macbook har slutat fungera, men vi får se om det är någon annan som har så jag kan uppdatera er - om inte annat så ses vi om en vecka!  :)

1 kommentar:

  1. Gud så skönt att få åka till Italien, hoppas du får det riktigt härligt och roligt där. Kram Nina

    SvaraRadera