tisdag 12 februari 2013

Swedish Mardi Gras - woohooo!!!

For those of you thinking that Mardi Gras is only associated with New Orleans, Rio, carnival and bikini-clad dancers - think again!  Us Swedes really know how to make the most of this day too!  Today is Fettisdag (Fat Tuesday) and all over Sweden today the people go crazy and eat some buns!!!  No really... that's it... Fat-tuesday-buns!  A special bun filled with almond paste and whipped cream that allows us live it up and celebrate Fettisdag. 

Life is too short - you better enjoy it!  Hahaha!

1 kommentar:

  1. Visst är det underbart med Fettisdag?!:)
    Har varit in flera gånger och läst på din blogg och det är skönt att se att ditt/ert liv går vidare. Jag förstår ju att det aldrig blir detsamma utan Monica men ändå. Lycka till med förkylningen! Det kanske är så jag ska göra för att bli av med min...ska kolla om jag har lite vitlökar över. Fast det brukar bli väl starkt att ha dem direkt mot huden..
    Har kört lökomslag på mina barn när de haft örvärk och det brukar oftast funka:)
    Ha det gott!
    Kram från Tina

    SvaraRadera