tisdag 3 april 2012

Hipp hipp hurra för Moffen ida'!!!

Idag var det min fina Moffens födelsedag.  94 år fyllde han!  Jag pratade med honom en sväng i morse men vill ändå passa på att fira honom såhär lite offentligt på bloggen och dela med mig av när jag var hos honom och Mormor i höstas.

När Moffen har någon som hälsar på, så vill han gärna komma ut och åka bil.  Han är rätt så bunden till huset då han använder rullator och är i stort sett blind.  I höstas åkte Moffen och jag ut och körde i de Härjedalska skogarna för att plocka vitmossa till adventsljusstakar och för att bara se oss omkring.  Det var ju egentligen inget extraordinärt att se, men var ändå en otrolig upplevelse och ett minne som jag kommer att bära med mig hela livet.  För där sitter Moffen bredvid mig och guidar mig i ett par timmar fram och tillbaka på små skogsvägar utan att kunna se någonting!!!  Han har ju jobbat i de där skogarna i hela sitt liv och känner till dem som insidan av sin handske - kan man säga så? - jamen, ni vet vad jag menar... :)  "Ja, här uppe på krönet brukar det finnas fin vitmossa... och tar du vänster vid storstenen... och här brukar det ligga en vedtrave..."  Ja, så höll vi på och jag tror inte jag skulle ha hittat ut ur de där skogarna om han inte visste precis var vi var.  Vilken underbar dag! :)

Jag tjyvtog det här kortet medan vi körde... :)

Härliga Härjedalen!
Kram på dig Moffen och hipp hipp hurraaa på din födelsedag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar