söndag 1 april 2012

She's my cherry pie...

Sitter i soffan med en god kopp Earl Grey och njuter av tystnaden...  Barnen är i kyrkan med Farbror Bill och Faster Nikki och jag får bara vara för mig själv.  Ahhhhh.... :)

Igår kväll var jag, Nikki, Bill och två andra vänner iväg och såg 80-talsbandet Warrant.  Eller 80-tal... de har ju aldrig slutat spela sedan dess, men det var då de var som kändast.  För mig är det nog bara två låtar som jag känner igen sedan jag var ung; "Heaven isn't too far away"


och "Cherry Pie"


Haha - jag har inte sett de här videoklippen förrut.  Det är lite roligt att se när man vet att bandmedlemmarna (de som finns kvar av originalbandet) nu är i 40-årsåldern med fru och barn hemma...  En av våra närmaste vänner i Kalifornien är kusin med gitarristen, så när jag har träffat honom - och från bilder på Facebook - så är han hemmapappan med grillen för mig.  Man glömmer bort att de var så himla stora.

Tack och lov så låter de fortfarande jättebra!  Det var ett par band som spelade före som också var bra, men man märker verkligen skillnad när Warrant kommer på scenen, som är så samspelta och tighta - Det var kul att vara där! :)

Kram!

2 kommentarer:

  1. åh vad kul - vi lyssnade på dom bara häromdagen!

    SvaraRadera
  2. åhh kul :)
    jag har en gammal playlist som den är med på som jag brukar spela i bilen :)

    SvaraRadera