söndag 22 april 2012

Jag är på plats, jag är jetlaggad och jag är fullbokad...

Resan till Sverige gick bra.  Det kändes riktigt lyxigt att få åka alldeles själv och inte bry sig om någon annan.  Nästa gång är det jag och barnen som åker och även om de reser bra så blir det ju lite extra stressigt attt hålla koll på allt och alla.  Jag möttes upp som vanligt på Arlanda av Mammas kusin, Bibi.  Det spelar ingen roll hur lite tid jag har mellan flygen, så kommer hon dit för att krama om och hälsa välkommen!  Det är verkligen så gulligt och det skulle inte kännas detsamma om hon inte satt där på bänken till vänster om utgången. ;)

Efter en sista timmas flyg till Östersund fick jag äntligen träffa min älskade Mamma!  Hon stod där med sitt stora leende - gul i ansiktet och ögonvitorna och med en stor mörklila blåtira över ena ögat från ett brustet blodkärl - och är ändå den finaste jag vet!  Stress och oro bara rinner ur mig när jag kramar hennes trygga famn... allt kommer att bli bra...

Vi åkte till hennes nya stuga och den är verkligen lika fantastisk som hon har förklarat!  Visst är det fortfarande mycket som behöver fixas, men läget, omgivningen och känslan av stugan är precis vad hon har önskat.

Helgen har sedan bara rullat på med spackling, slipning och målning... inlösning av lampor, brandsläckare och borrmaskin på auktion... hängning av tavlor och trossar... en liten tur på en loppmarknad... märkning av träd som ska fällas... hämtning av möbler och husgeråd ur förvaring... och hela tiden försöka hinna före Mamma när hon tänker lyfta något eller klättra på stolar och stegar!

I morgon åker vi till Sundsvall för att gå på IKEA och inhandla lite mer nödvändigheter och kanske en och annan onödvändighet.  :)

Kram!

1 kommentar:

  1. vad härligt att du kan åka och stanna så länge och vara hos din mamma! hoppas ni får underbara dagar! om än fullbokade ;)

    SvaraRadera