tisdag 3 april 2012

Vi har stulit en bil!!!

Maken är hemma och allt är som vanligt igen! :)  Planet var en timma försenat från New York, där han mellanlandade och han smög sig in i huset vid 1-tiden i natt.

Jag och Dannys pappa åkte och ställde bilen på parkeringen igår eftermiddag så att vi inte skulle behöva krångla med barnen för att plocka upp honom.  Jag blev så full i skratt för jag kom ihåg en händelse för ca 10 år sedan då Danny och jag stal en bil från just det där parkeringsgaraget!!!

Vi flög in från Kalifornien för att gå på en highschool återträff och hade blivit lovade att få låna en kompis bil över helgen.  Han skulle parkera sin Chevrolet Tahoe i parkeringsgaraget och lägga nycklarna innanför bensinluckan så kunde vi bara hämta upp den.  Vi gick runt, runt och kunde inte hitta bilen - men till slut hittade vi hans Chevrolet Tahoe precis utanför parkeringshuset.  Nycklarna låg precis som han sagt, innanför bensinluckan...  Vi tyckte det var lite konstigt att han hade lämnat sina golfklubbor i bilen och blev ännu mer fundersamma när det visade sig att han hade åkt upp och parkerat bilen dagen innan istället för samma dag, men ja, ja - han svarade inte i telefonen, så vi åkte vidare de 30 minutrarna hem till Dannys föräldrar.  När vi kom fram fick vi till slut tag på vår kompis och undrade varför han hade parkerat utanför garaget.  Han sa att bilen stod visst inne i garaget, men på andra våningen!  Vi sa att vi har ju hämtat upp en blå Chevy Tahoe som han sa.  Blå?  Näe, min Tahoe är röd!
               *******PANIK*******
Vi hoppade i bilen och körde tillbaks mot flygplatsen.  Jag tror aldrig vi har sett så många polisbilar ute på vägarna!  Tänk om den som äger bilen har anmält den stulen och här kör vi omkring!!!
Vi tog oss till flygplatsen utan några problem och ställde tillbaks bilen där den stod.  Eftersom bilen nu hade en ny parkeringsbiljett så gick vi in på flygplatsen och anmälde vår stöld till flygplatspolisen.  De bara skrattade, men vi fick fylla i en rapport om vad som hade hänt.  Jag kunde inte låta bli, utan bad poliserna att få en kopia av rapporten - och det gav de mig gladeligen!  Den som ägde bilen visade sig vara en kompis till Dannys storebror och han lärde sig nog att aldrig lämna nycklarna vid bilen igen.  Det var inte så originellt som han trodde... ; /

2 kommentarer:

  1. Åhhhh herregud!!! =D
    Vilken story (rolig) förstår om ni var nervösa på tillbaka vägen.

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, ha! Vilken galen grej. Men väldigt rolig. :)

    SvaraRadera