tisdag 1 maj 2012

Livet i Norrland...

Jag håller på att bli alldeles galen på internetservicen!!! ... eller bristen på internetservice ska jag väl säga... Nu har jag försökt att söka efter något bättre, men hur fasen gör man det när all info är på websidor som nuvarande servicen tar flera minuter att ladda ner - arrrggghhh!

Jag har försökt att skriva flera inlägg den senaste veckan, men har inte lyckats ladda upp dem. Kanske för att jag har velat lägga till några foton? Och då har datorn flippat ur direkt och kickat av mig från internet. Sånt är livet i ute i skogen i norrlands inland! ; / Jaja, jag testar väl igen - utan foton så får vi se hur det går...

Mamma var på sjukhuset torsdag och fredag för hennes operation. Läkarna lyckades utföra vad de hade hoppats och placerade ett plaströr inuti en tidigare inopererad stänt som öppnar upp flödet i en gallgång. De bytte även ut hennes galldrän så nu hoppas vi på sänkta bilirubinvärden så att hon kan fortsätta med cellgiftsbehandlingarna den här veckan. Mamma är så lycklig och lättad över att detta funkade den här gången och fick förnyade krafter att kämpa vidare. Var hon än låg så kände sköterskorna igen hennes "kämparfilt" som vi gav henne i höstas med bild av alla tre barnen med mormor. (Här får ni tänka er att jag har en bild... ;P)

Igår åkte vi 10 mil till Ytterhogdal för att byta till sommardäck på bilen, då vi hade dem hemma hos Momma och Moffen. Tre av däcken var bra, men ett fjärde fick vi köpa av en mekaniker för 100 kr (!) och sedan bytte han alla åt oss för 150 kr (!!!) - En fördel med att bo i norrlands inland... Det är ju typ $20!!! Han fick 50 kr i dricks. :)
JÄKLAR - nu kickade internetservicen av mig igen... Den här gången ska jag kopiera allt och spara det i alla fall så får vi se om ni får läsa det någon gång...

I vilket fall så fick vi ett par härliga dagar med Momma och Moffen med riktigt varmt väder så vi kunde vara ute och plantera blommor. (här hade jag andra fina bilder...)

Näe, nu tänker jag inte skriva mycket mer - det blev bara en liten uppdatering. Om det är någon med rekommendationer för ett vältäckande mobilt internet så tar jag gärna emot tips.

2 kommentarer:

  1. Ha ha, det har nog inte så mycket att göra just med Norrlands inland. Det kan nog vara exakt detsamma när man sitter i Sthlms skärgård, Österlen eller på Marstrand. Beror nog mer på vad man väljer och hur det ligger till. =) Så skyll inte på "norrland" - jag tycker iaf det låter hur nice som helst! Underbart med det sociala och hänget. Längtar efter änglarna kan jag tänka men annars har ni det bra. Ha det fint. Kram på er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kära du, kanske är det så... Ska fortsätta att söka något bättre. ;)
      Kram!

      Radera