tisdag 22 maj 2012

Bråda dagar...

Jag går fortfarande omkring som en zombie och känner mig som i en annan värld.  Inte nog med att jag är jetlaggad och har lock för ett öra efter flygningen, så var vi i en vattenpark i helgen där jag fick vatten i samma öra... Haha - hur patetiskt låter inte det!!! :D

Jo, just det - jag kom hem i fredags kväll och fick underbara kramar av barnen som hoppade ut ur bilen och kom springande emot mig.  Vi var nog inte så snabba som förväntas av en när man bara ska hämtas upp sådär vid trottoarkanten.  Men som tur var så var det inte så jäktigt på flygplatsen och till skillnad från Los Angeles flygplats, som vi är vana vid, är vakterna lite vänligare här i Virginia.

Väl hemma stupade jag i säng på en gång och tidigt lördag morgon mötte vi upp med Dannys bröder och familjer för att fira Porter och hans kusin Landon som båda fyller 6 nu i slutet av maj.  Vi har planerat en längre tid att åka till en vattenpark / hotell som heter Great Wolf Lodge och med Porter som har gips över hela armen så fick vi improvisera lite - eller snarare vara fullt ut "white-trash" med plastpåsar och duct-tape!

Great Wolf Lodge visade sig vara ett fantastiskt ställe för barnen - och även oss vuxna.  Jag är inte så mycket för karuseller och sånt... och kombinera det med vatten så blir det ännu värre!  Men tyvärr är min stolthet och tävlingslystenhet starkare än min skräck och jag tvingade mig själv nedför "The Howling Tornado"- baklänges!
Den här bilden från deras websida visar inte ens hur högt
upp efter kanterna man far...
Alla tre barnen lekte som galna.  Oliver var jättetuff när det visade sig att vi inte kunde åka en snirklande vattenrutschbana tillsammans och satte sig och åkte ner alldeles själv - sen fick jag inte stopp på honom.  Skyler åkte allt som hon kunde förutom Howling Tornado, som hon var för kort för.  Och Porter var inte det minsta hämmad av sitt gips även om jag sprang omkring och ropade åt honom att inte dränka armen totalt...
Lek i vågpoolen


Skyler på surfarvågen

Porter på surfarvågen

Ollie fightar vattenstrålar

Jag och Skyler sprutar vatten




Min kära make, som alltid brukar lyckas vara den som får varningar för att han gör dubbelvolter från trampoliner etc. svek inte den här gången heller, utan fick hela vågmaskinen avstängd då han fortsatte att göra trix efter att han ramlat av brädan...  Hahaha - han impar ändå på mig! ;)


That's My Man!

Uh oh...



Vakten håller i sin visselpipa och närmar sig
avstängningsknappen...

En sista snurr...

... och så var det roliga över...  Hahaha!
Kram!


2 kommentarer:

  1. Vilken ball vattenpark...skulle jag också vilja prova :) Lite annat än Storsjöbadet, som jag minns det/Anneli

    SvaraRadera
  2. GRATTIS PORTER PÅ DIN DAG.
    Härligt att hela familjen och kusinerna fick njuta så. Mormor kommer att ringa och spela Ja må Du leva, på mitt mundspel, om en liten stund.
    Kramar till världens BÄSTA 6-åring!!
    från mormor

    SvaraRadera