torsdag 17 maj 2012

Hotell-lyx!



Här ligger jag och latar mig...

Min resa hemåt har påbörjats med flyg till Stockholm och övernattning på Hotell Arlandia.  I morgon bitti åker jag vidare till USA.  Jag ser såååå fram emot att få se min familj igen!!!  En hel månad utan dem är inte lätt, men det har gått bra.  Det är nu på slutet som det känts extra mycket, men det är väl för att jag vågat tillåta mig själv att känna efter när det bara är någon dag kvar.  Det har varit lika för barnen.  Tidigare när vi har skypat så har det inte varit några problem, men de två sista gångerna har de verkligen uttryckt sig hur mycket de saknar mig.  Och Porter sa att han ska ha första kramen på fredag!  Vi får väl se vem som springer snabbast... ;)

Det känns riktigt lyxigt att få bo på hotell en natt efter en månad i stugan.  Till veckan ska snickaren börja jobba på ett riktigt badrum, men hittills har det varit ganska sporadiskt med duschningen då man måste vicka ett tvättställe åt sidan för att ens få plats...  Några gånger har jag passat på att duscha hemma hos Maud och Anders i stan.  Det är som när jag var liten och älskade att bada badkar.  Vi hade inget badkar hemma, men när vi kom hem till någon som hade det så frågade jag alltid om jag fick bada.  Här på hotellet har jag både dusch och badkar, så jag lär väl se ut som ett russin innan jag är klar...

Mamma mådde mycket bättre idag, efter några dagar av trötthet och mycket sömn.  Det underlättar ju att hon mår bättre när jag ska åka.  Nu är det bara några veckor kvar av barnens skola och sedan kommer jag och barnen tillbaka till Sverige i slutet av juni.  Det känns fantastiskt skönt!!!

Näe, nu ska jag gå och lyxa till det med ett bubbelbad!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar