torsdag 10 maj 2012

Min första utmaning avklarad! :)

Härom dagen sa jag ju att jag ska utmana mig själv lite oftare att prova på nya saker.  Jag hade en väldigt speciell sak i åtanke när jag skrev och idag fick jag min önskan uppfylld!  Jag fick köra grävmaskin!!!  :D Hahaha - jag har gått här och tittat på när det har grävts och lyfts träd och byggts en hel väg upp till vårt hus och jag tycker det är så himla faschinerande att man kan kontrollera en sån där stor mäktig maskin med bara ett par joy-sticks.  Jag insåg att jag måste ju bara få prova... när kommer man någonsin att få chansen att göra det igen?!?

Efter instruktion av Björn om hur man hanterar skopan fick jag lyfta bort en jordhög där vår vändplan ska vara.  Det var så himla kul!!!  Och får jag säga det själv så tyckte jag nog att jag var riktigt duktig... även om Björn fick komma dit och jämna till lite efteråt...  ;)  Ni ska tro att jag kommer att berätta för mina barn att den här vägen har Mamma varit med och byggt!!!




När jag tackade Björn för att han lät mig prova sa han att han bara tyckte det var roligt att någon hans egen ålder var intresserad - för normalt brukar de vara så här hög... ( och måttade med handen i lårhöjd!)  Haha - lite barnasinne är väl bara bra att ha, eller är det inte så?

Kram!

4 kommentarer:

  1. Du är skön! Det är det roligaste som finns nästan, att köra stora maskiner. Visst är det svårt att manövrera? Framåt, bakåt, inåt, utåt, uppåt, neråt och samtidigt och spakarna går lixom tvärtemot. Riktigt lurigt. Duktiga ni är och vilket jobb! Nyfiken var stugan ligger, ser härligt ut iaf.

    SvaraRadera
  2. Underbart! Och du ser ju så himla glad ut också!

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen ut som att du hade roligt!
    Jag vill oxå gräva....
    Kusin G

    SvaraRadera
  4. Jag vill ocksa prova! Det ser jattekul ut:) Sjalv har jag bara kort traktor och skordemaskin...:)))

    SvaraRadera