fredag 30 mars 2012

Gårdagens träningspass

Tisdagar och torsdagar har varit dagarna då jag har gjort privatträningar med några kvinnor här i området.  På morgonen brukar jag ha en timma med en familjevän och mitt på dagen, 45 min. med ett par stycken från Olivers skola.  Vi hämtar upp barnen och låter dem sedan leka i sandlådan medan vi kör vår träning. Här är en bild av mig när vi kom hem häromdagen.  Jag tycker den är lite rolig med stackars Oliver nerpulad i vagnen med alla träningsgrejor - "Här kommer jag och min lilla business!" liksom... :)

Jag tycker verkligen om de här träningsstunderna, men tyvärr blir det ju inte så att jag själv tränar fullt ut och sedan tar jag mig inte iväg till gymmet i samma utsträckning som förrut...

De senaste veckorna har jag bara tagit mig till gymmet på onsdagarna.  Då hämtar farmor och farfar barnen från skolan så att de kan få ha sin tid med dem och jag brukar lämna av Oliver lite innan Skyler och Porter kommer dit och passa på att sticka iväg och få lite egentid.  De här dagarna brukar jag köra riktigt hårt.  Jag tycker inte om att vara på gymmet mycket mer än en timma, så det gäller att utnyttja tiden bra.  Över huvud taget så brukar jag träna med "aktiv vila" - dvs. medan jag vilar benen från en övning så kör jag armar med en annan.  På så sätt håller man igång kroppen hela tiden och låter hjärtat pumpa lite extra.  Igår såg träningen ut såhär:

5 km på löparbandet (de sista 2 km körde jag intervaller; 1min. lagom tempo / 1min. sprint)
Sedan blev det 3 omgångar av följande:
1min. hopprep - snabbt tempo
20 kast med en stor 6.5kg medicinboll. (Man kastar bollen i väggen - låter bollen studsa i golvet - böjer knäna djupt för att plocka upp den - kast i vägg...)
25 situps på stor boll
10 burpees med Bosu-halvboll. Se bilden - fast jag hoppar upp på slutet...
26 situps från sida till sida på stor boll

Avslutade sedan med stretching.

Nu har jag fått en förfrågan av ett par lärare på skolan om att köra morgonträning vid 5-tiden på morgonen (!)  Jag har gått med på detta eftersom jag snart åker till Sverige och det bara blir i ett par veckor.  Men på tisdag klockan 05:00 kör vi igång! :)

2 kommentarer:

  1. Vilket pass!!!
    Men har ni shorts väder? :)
    Träna klockan 05:00 det skulle jag inte klara av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag är inte heller någon morgonmänniska - men några pass ska jag väl kunna klara av... ;/
      Vädret växlar fortfarande. Inte lika drastiskt som för en månad sen, men man vet aldrig... I morse var det 6 grader ute, men det ska bli 20-22 idag. Vi får väl hålla tummarna att det blir några varma morgnar. :)

      Radera