måndag 19 mars 2012

North Carolina på en dag...

Hemkommen från en dag i North Carolina!  Vi har inte träffat Dannys lillebror med familj på ett tag och bestämde oss därför för att åka ner till NC för att hälsa på dem i helgen.  Men som det är med barnens aktiviteter så kunde vi inte åka förrän Skyler hade dansat färdigt kl. 15 i lördags...  Båda deras barn hade haft fotbollsmatcher den dagen också så de mötte oss på vägen, i Raleigh, för att äta sushi.  Det är så härligt när kusinerna får vara tillsammans, de funkar alla verkligen så bra ihop! :)  Downtown Raleigh var riktigt mysigt och eftersom det var både fint väder och St. Patrick's Day så var det livat värre.  Mycket gröna tröjor och en och annan kilt (!) :)

I söndags stack jag iväg med min svägerska, Jessica och sprang ett 5km lopp.  Pengarna till loppet gick till Självmords -förebyggande och -medvetenhet.  Denna insamling startades av en manlig collegeförening där en av deras medlemmar begick självmord för 1.5 år sen.  Självmord är så tabu och kan lätt sätta en skämstämpel på familjen.  Jag tycker det var ett fint initiativ av hans vänner att försöka informera och förhoppningsvis hjälpa självmordsbenägna istället för att lägga locket på och inte prata om det.  Pojkens mamma, som går i samma kyrka som Scott och Jessica, var där - så stark och uppskattande...
Det var en fotograf där som tyckte mina skor var så coola - så de fick vara med på ett hörn på hans internetalbum. :)  Hela jag var också med på ett par bilder, men av någon anledning kan jag inte kopiera dem och dela med mig...

Det blev en härlig helg.  Alldeles för kort, men kul i alla fall att vi kom iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar